Dersin Adı | Tasarım Yönetimine Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATU 201 | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, işletme yönetimi ve tasarım yönetimi kavramlarını, ayakkabı/saraciye işletmelerinde tasarım bölümünün ya da tasarım işletmesinin yönetimi hakkında genel bilgileri öğrenciye aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders tasarım yönetimi kavramı, rekabet stratejileri, inovasyon kavramı, yeni ürün geliştirme, tasarım bölümünde planlama, uygulama ve denetim konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tasarım Kavramı, Tasarım Kriterleri ve Tasarım Süreci | Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, Çev. Sibel Kaçamak, MediaCat Yayını, İstanbul, 2005. Bölüm 1 |
2 | Tasarım Yönetimi, Tasarım Yönetiminin Kökeni, Tasarım Yönetimi Kavramı, Tasarım Yöneticisi | Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, Çev. Sibel Kaçamak, MediaCat Yayını, İstanbul, 2005. Bölüm 2 |
3 | Tasarım Yönetimi, Tasarım Yönetiminin Kökeni, Tasarım Yönetimi Kavramı, Tasarım Yöneticisi | Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, Çev. Sibel Kaçamak, MediaCat Yayını, İstanbul, 2005. Bölüm 3 |
4 | Tasarım ve Pazarlama | Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, Çev. Sibel Kaçamak, MediaCat Yayını, İstanbul, 2005. Bölüm 4 |
5 | Tasarım ve Pazarlama | Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, Çev. Sibel Kaçamak, MediaCat Yayını, İstanbul, 2005. Bölüm 4 |
6 | Tasarım ve Yenilik | Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, Çev. Sibel Kaçamak, MediaCat Yayını, İstanbul, 2005. Bölüm 5 |
7 | Tasarım ve Yenilik | Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, Çev. Sibel Kaçamak, MediaCat Yayını, İstanbul, 2005. Bölüm 5 |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnovasyon Süreci | Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, Çev. Sibel Kaçamak, MediaCat Yayını, İstanbul, 2005. Bölüm 6 |
10 | Ürün Geliştirme | Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, Çev. Sibel Kaçamak, MediaCat Yayını, İstanbul, 2005. Bölüm 7 |
11 | Operasyonel Tasarım Yönetimi 1 | Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, Çev. Sibel Kaçamak, MediaCat Yayını, İstanbul, 2005. Bölüm 8 |
12 | Operasyonel Tasarım Yönetimi 2 | Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, Çev. Sibel Kaçamak, MediaCat Yayını, İstanbul, 2005. Bölüm 8 |
13 | Operasyonel Tasarım Yönetimi 3 | Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, Çev. Sibel Kaçamak, MediaCat Yayını, İstanbul, 2005. Bölüm 8 |
14 | Operasyonel Tasarım Yönetimi 4 | Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, Çev. Sibel Kaçamak, MediaCat Yayını, İstanbul, 2005. Bölüm 8 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Ders notları |
16 | Final |
Ders Kitabı | Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, Çev. Sibel Kaçamak, MediaCat Yayını, İstanbul, 2005. How to Start Your Own Shoe Company, Wade's Place; 1 edition (February 20, 2017) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | How Shoes are Made, CreateSpace Independent Publishing Platform; 3rd edition (November 18, 2015)
Moda Tasarımı, Sue Jenkyn Jones, Çev. Hüseyin Kılıç, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009.
John Heskett, Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara , 2002
Nigan Bayazıt, Tasarımı Anlamak, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul, 2008 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 12 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 12 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 16 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | 1 | 8 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 149 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | X | ||||
2 | İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir. | |||||
3 | Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
4 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | X | ||||
5 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir. | X | ||||
7 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir. | X | ||||
9 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir. | X | ||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest